Akú kávu praží Kávoholik pre Ivana Tattoo Art?

Akú kávu praží Kávoholik pre Ivana Tattoo Art?

Celebrita s vlastnou kávou:

Akú kávu praží Kávoholik pre Ivana Tattoo Art?

Nie je to tak dávno, čo Ivana Beláková známa ako Ivana Tattoo Art uviedla na trh vlastnú kávu ITA Coffee. Umelkyňa má silnú fanúšikovskú základňu a len na Instagrame @ivanatattooart ju sleduje viac ako 600 000 followerov, medzi ktorými je určite veľké množstvo kávičkárov. Akú kávu im ponúknuť a dá sa na nej dobre zarobiť?

Keďže za celým kávovým projektom Ivany Belákovej stojí slovenská pražiareň Kávoholik, viac informácií sme zisťovali u jej obchodného riaditeľa Jána Hoľka. Ten sa s Ivanou spoznal v jej tetovacom štúdiu, dali sa do reči a napokon z toho vznikla príjemná spolupráca. Otvorene sme sa opýtali aj na kvalitu káv, ktoré Kávoholik pre Ivanu praží a rovnako tak na to, prečo má vlastnú kávu odrazu toľko celebrít.

Ako ste sa spoznali s Ivanou?

Navštívil som ju so záujmom o tetovanie a bol to nezabudnuteľný zážitok. Môžem potvrdiť, že od chvíle, ako som prišiel na prvé sedenie, som cítil jej vášeň pre dokonalosť. V rámci jedného z našich stretnutí som jej z našej kávy pripravil aj V60-ku a veľmi ma uchvátila jej schopnosť rozoznávať v nej chute. Podľa mňa je výnimočná ako aj jej umenie.

Ako ste dospeli k tomu, že spolu urobíte kávu?

Veľa sme diskutovali o tetovaní a rôznych nápadoch, no naša konverzácia sa zvrtla aj smerom k našej spoločnej láske k skvelej káve. Ivana medzi rečou spomenula aj možný záujem o vytvorenie kvalitného kávového zážitku a cítil som z nej odhodlanie robiť všetko najlepšie, ako je to len možné. Toto vo mne hlboko zarezonovalo, pretože aj ja snažím fungovať podobne.

Ivanu som kvôli tetovaniam navštívil viackrát a vždy to pre mňa bolo veľké potešenie. Jednak som získal neuveriteľné tetovania, ale veľmi ma bavili aj podnetné rozhovory a brainstormingové stretnutia pri káve a o káve. Som veľmi rád, že osud skrížil naše cesty a dnes už nie som len jej klientom, ale aj obchodným partnerom.

Od prvého okamihu, ako som videl kávy, ktoré ste spoločne pripravili, som ich vnímal tak, že ITA Coffee 1.0 a ITA Coffee 2.0 sú určené pre široké publikum a Keramo je určená pre ľudí milujúcich výberové kávy a možno odvážnejšie a ovocnejšie chute. Je to tak?

„Áno, tento pohľad je správny. Ivana chcela potešiť rôznorodé publikum a vhodnému výberu káv venovala veľa času i úsilia. Zvažovala jednak svoje vlastné kávové preferencie, ale aj to, čo rezonuje u kávových nadšencov na celom svete. Chcela vytvoriť rad káv, ktoré dokážu osloviť príležitostných kávičkárov, ale aj náročných znalcov. Povedal by som, že ITA Coffee 1.0 a ITA Coffee 2.0 sú také známe a obľúbené chute, nuž a Keramo je špičková káva pre ušľachtilejšie jazýčky.

Z akých zŕn sú zložené jednotlivé kávy?

„Blend 1.0 pražíme zo štyroch druhov výberových arabík z Kolumbie, Brazílie, Guatemaly a Etiópie s SCA bodovaním od 82 do 83,5 bodu. Tento príjemný mix chutí dopĺňa malé množstvo robusty Kappi Royal z Indie. Videl som, že Ivane chutila naša zmes Štúr, tak od nej sme sa odrazili, ale trochu sme upravili pomer arabík.“

„Blend 2.0 pražíme z 83-bodovej výberovej brazílskej arabiky Astrid so svojou charakteristickou chuťou orieškov a horkej čokolády, ktorú svojou nevtieravou horkosťou takisto dopĺňa robusta Kaapi Royal z Indie.“

„Nuž a Keramo je výborná káva z etiópskej farmy Sidamo Bensa, ktorá je naturálne spracovaná a má bodové hodnotenie 85,5. Ivana je možno jediná celebrita na Slovensku, ktorá mala odvahu ísť do takejto výberovky. Veľmi si to vážim, pretože to pomôže šíriť dobré meno specialty káv medzi Slovákmi.“

Čo prinesie budúcnosť? Je možné, že budete uvažovať aj o ďalšej novej káve, ktorá by rozšírila portfólio ITA Coffee?

„Ivanina káva stále získava na popularite a je pravdepodobné, že rastúci dopyt nás bude inšpirovať k objavovaniu nových možností. Zatiaľ však nebudem predbiehať. Uvidíme, čo budúcnosť napokon prinesie.“

Máte podobné spolupráce aj s inými známymi ľuďmi?

„Ivana je prvá známa osobnosť, s ktorou takto spolupracujeme. Ale ktovie, možno keď ako priekopníčka uspeje, tak sa nám ozvú aj ďalší. Keď to budú kvalitné osobnosti, radi s nimi budeme spolupracovať.“

A čo spoločnosti? Pražíte kávu aj pre niektoré firmy?

„Áno, pražíme. Robíme to tak, že spoločne vyberieme kávy, ktoré by pre túto spoluprácu boli vhodné a spoločnosť potom dodá svoju nálepku. Takúto spoluprácu máme napríklad s módnym salónom známeho slovenského návrhára, ale aj s niektorými hotelmi či kaštieľmi, ktoré chceli radšej ponúkať vlastnú kávu vo vlastnom balení ako napríklad nejaké oplátky. Podobných dopytov máme viac, ale musím povedať, že mnohokrát sa so záujemcom nedohodneme. Jednou z našich podmienok je totiž výber kvalitnej kávy, pretože je to aj naša vizitka. Nikdy nepristúpime na praženie lacných komoditných káv, ktoré by cenu stlačili nadol. Presne toto bohužiaľ niektorí potenciálni zákazníci chcú.“

Na záver ešte zákerná otázka: Prečo ide toľko celebrít do vlastnej kávy? Je to taká dobrá zárobková činnosť?

„To je otázka asi skôr na nich, ale áno, môže to byť aj dobrá zárobková činnosť. Keď im niekto napraží kávu, ktorá na nákupe stála 3 € za kilo a oni ju potom predávajú za 35 €, tak je to dobrý zárobok. Druhá vec je však tá, že keď to potom niekto ochutná, druhýkrát si takú kávu nekúpi. Ivanu by som v tomto smere vyzdvihol. Stavila na vysokú kvalitu produktu a uspokojila sa s malou maržou.“

Ja som z týchto troch káv ochutnal Etiópiu Keramo a môžem potvrdiť, že je to najlepšia „celebritná káva“, aká je aktuálne na trhu. ITA Coffee 1.0 a 2.0 mňa osobne trochu odrádzajú, keďže obsahujú aj robustu, ale pre širokú skupinu ľudí, ktorí majú radi čokoládovejšie kávy, bude práve toto najlepšia voľba. Ktorá z týchto káv sa predáva najlepšie?

„Najväčší dopyt je po ITA Coffee 2.0, za čo pravdepodobne môže aj cena. Je to najlacnejšia z trojice káv, ktoré Ivana Tattoo Art aktuálne má. Mne osobne takisto najviac chutí Keramo, ale aj zvyšné dve majú svoje publikum.“

Prevzaté z webu blogokave.sk autor článku Ladislav Király