Kávoholik mení dizajn obalov, ušetrí tak obrovské množstvo času

Kávoholik mení dizajn obalov, ušetrí tak obrovské množstvo času

Kávoholik mení dizajn obalov, ušetrí tak obrovské množstvo času

Slovenská pražiareň kávy Kávoholik pomerne prekvapujúco mení dizajn obalov svojich káv. Platí to o najkvalitnejších výberovkách, ale aj o zmesiach. Specialty kávy z produkcie Kávoholika boli zabalené v čiernom plastovom obale s pekným farebným opaskom.

O tom, prečo bola zmena potrebná, sme sa porozprávali s obchodným riaditeľom Jánom Hoľkom.

Prečo ste sa rozhodli pre zmenu obalov? Opasky predsa vyzerali pekne.


Ale v hodnotení ľudí u vás na blogu nedostali dosť bodov (smiech). Ale vážne, pre nás ide hlavne o zjednodušenie práce a zrýchlenie procesov. Keď k nám totiž opasky dorazia, musíme ich pozahýnať, na ich koniec nalepiť obojstrannú pásku – to znamená nastrihať ju na cca 1 cm výšku – poodlepovať z oboch strán, nalepiť na koniec opasku. Keď to potom poskladáme, musíme prilepiť druhý koniec, pozatláčať a opasok nasunúť na sáčok. No a aby toho nebolo málo, tak keď sáčok naplníme, musíme ho ohnúť a tiež zalepiť páskou, aby v opasku držal ohnutý a neodlepoval sa. Tých úkonov je veľmi veľa a zaberá to čas. Preto sme sa rozhodli pre jednoduchší proces a prechádzame na nové obaly s nálepkami.

Najskôr som si všimol, že nové obaly dostali vaše výberovky. Ale podľa všetkého sa to netýka len ich.


Nie, týka sa to všetkých káv. Nový animovaný dizajn majú aj 250-gramové espresso kávy, na ktorých máme zábavné karikatúry našich velikánov, podľa ktorých sú espresso zmesi pomenované, teda Štúr, Jánošík, Beňovský, Ostrolúcka a podobne. Tieto kávy sú v čiernych sáčkoch a s čiernou nálepkou, a to preto, aby sme ich trochu odlíšili. Sú určené pre iný segment trhu.

Biele, podľa nás elegantnejšie sáčky a nálepky s dvomi novými grafickými dizajnmi, dostanú svetlejšie pražené kávy. Hovoril si o výberovkách, ale u nás sú všetky kávy so SCA hodnotením nad 81 bodov, takže v podstate všetky by boli výberovky, aj stredné praženie určené primárne na espresso v čiernych sáčkoch. Ale áno, aby som sa nevykrúcal, tak pokiaľ zákazník uvidí biely sáčok, bude vedieť, že káva v ňom je z najvyššej triedy v našej ponuke a je svetlo pražená.

Vráťme sa ešte k súčasným opaskom. Spomínal si, že ich musíte strihať, lepiť na ne obojstranné pásky a podobne. Neexistuje automatizácia, ktorá by to zvládla? Prípadne že by vám to prišlo už pripravené? Majú podobný problém aj ostatné pražiarne pracujúce s takouto formou obalu?


V tlačiarni sa dá požiadať, aby aspoň na jednu stranu predlepili obojstrannú pásku a nechali ju zalepenú len z jednej strany. Skrátil by sa čas, ale toto všetko sú peniaze navyše. My sme však v tomto smere do hĺbky ani nešli, pretože máme iný problém: naše opasky tlačíme obojstranne, z jednej strany majú slovenský popis a z druhej strany anglický pre zahraničných zákazníkov. A dopredu nevieme povedať, koľko opaskov treba zlepiť na jednu a koľko na druhú stranu.

Koľko času takto odhadom ušetríte?


Najväčší problém je práve v tom, že čas sú peniaze. Opasky majú svojich fanúšikov, vieme sa na nich vyhrať s farbami a urobiť zaujímavé dizajny, ale rastieme a zvyšuje sa aj dopyt po specialty coffee na filter. Stalo sa nám aj to, že od zákazníka prišla objednávka na 500 balíčkov, čo je potom totálny časový masaker. Len príprava opasku s pozahýnaním, narezaním pásky, jej obojstranným nalepením a označením dátumu praženia je približne 35 až 40 sekúnd, a to nerátam potrebu naplnenia sáčku, zatavenia, zahnutia a zalepenia. Pri novom bielom sáčku, na ktorý nalepíme nový typ nálepky, dáme dátum praženia a spotreby, nás to časovo vyjde na možno 5 sekúnd. Pri objednávke 500 kusov káv tak čas z piatich až šiestich hodín skrátime na 41 až 45 minút. To je obrovská úspora fondu pracovného času. Okrem toho samozrejme veríme, že nový vizuál sa uchytí a zákazníkom sa bude páčiť.

Prevzaté z webu blogokave.sk autor článku Ladislav Király